onsdag den 15. februar 2012

Planlægning for begyndere

Først en lille update på Valentins dag: mit kærestedyr sendte en buket blomster hjem til mig, det var bare dejligt!!!!!

Men nu til noget helt andet!

Når man nu bliver en lille familie og ens hverdag væltes rundt, skal man pludselig til at finde på nye vaner. Det går ikke længere at sidde aften efter aften og bare lave ingenting, for der er altid noget der skal ryddes op, noget der skal vaskes, ting der skal ordnes osv.

Der er måske ikke så sært, at mange par går fra hinanden inden for det første års tid efter at de bliver forældre (eller er det de tre første år?). For der bliver nødt til at være lidt mere styr på tingene end der var før. Man kan ikke længere sætte sine egne behov først, og der skal jo stadig være plads til at være kærester!

Vi troede, at vi bare kunne tage det hen af vejen. Jeg troede at når mit kærestedyr kom hjem fra arbejde var han automatisk lige så ansvarlig for bebsedyret som jeg, eller endda mere. Sådan er det bare ikke. For kærestedyret er også træt og har brug for at slappe af. Det skaber en masse konflikter, for hvem gør egentlig hvad? Skal den der er på barsel sørge for alt det huslige? Er det okay at den der går på arbejde tager helt over i weekenderne og derved faktisk aldrig har rigtig fri? Spørgsmålene er mange.

Der er ikke et svar på alle disse spørgsmål, for lige så forskellige vi er som mennesker, ligeså forskellige er vi som par.

Men en ting der ikke har fungeret for os, eller i hvert fald for mig, er uvisheden. Hvem gør egentlig hvad og hvornår? Hvis jeg i mit hovede tror kærestedyret skal tage over, og han så ikke gør det, bliver jeg jo uendelig irriteret.

Så selvom alt ikke skal sættes i bås og planlægges til mindste detalje, har vi nu fundet ud af at nogle ting skal planlægges og have faste rammer. Det hjælper sgu!!! Jeg er knap så sur og kærestedyret... ja han har en knap så sur kæreste... det er vel også en bonus!

Et eksempel er, at vi nu skiftes til at have maduge. Når man har maduge køber man ind, planlægger og laver mad hele ugen. Den der ikke har maduge får en ekstra gave, og det er at onsdag er fri-eftermiddag/aften.

I dag er det min og det er den første, men jeg har ingen anelse om hvad jeg skal lave?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar