onsdag den 11. januar 2012

Jeg forstår ikke mødre!

Jeg er så dum at jeg læser flere forums for mødre, der har børn på samme alder som min bebs. Det kan være utrolig lærerigt, men det er også et sted hvor jeg tit kan blive dejligt forarget og ryste på hovedet af andre. Det er en af mine yndlingsbeskæftigelser.

Jeg følger mest med på sidelinjen, men indimellem drister jeg mig til at komme med en kommentar, hvis jeg virkelig synes jeg har noget godt at skrive. Det er faktisk lidt ligesom da jeg havde dansk i gymnasiet.

Jeg har fulgt en diskussion med en mor, der var dybt ulykkelig over at folk blev fornærmede over ikke at skulle med til hendes barns dåb. De andre mødre bakkede hende op og skældte veninderne osv. ud, der ikke fattede at man ikke altid kan invitere alle. I bund og grund var deres pointe at man jo skal have lov til at invitere hvem man vil.

Hvilket jeg er meget enig i!!!

I næste åndedrag er der en ny tråd: Kan jeg lade fremmede passe min 5 måneder gamle baby?

En mor er inviteret til sin mormors 90 års fødselsdag, men mormoderen har været så fræk at sige at festen er uden børn. Åh nej et ramaskrig, der lyder på forum. Hvordan kan mormoderen finde på det, hun må da tage hensyn til babyen. Flere ville være rasende, hvis deres familie gjorde noget lignende. Vil hun da ikke se sit eget oldebarn? Så samlet set er deres pointe at man SKAL invitere babyer med til fester og man må IKKE selv bestemme hvem, der skal med.

Jeg synes det er spøjst.

Jeg skrev en kommentar, hvori jeg påpegede disse ting, og spurgte om jeg var den eneste, der syntes der var underligt. Den næste der skrev svarede: Ja det er du!

Så det var den eftertænksomhed du kan finde hos en ganske normal mor...

Jeg synes nu stadig det er spøjst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar