mandag den 30. april 2012

AV for dælen da!

For godt fire uger siden vågnede jeg op mandag morgen med et venstre øre, der gjorde ondt. Det gjorde ondt hele dagen, men jeg spiste panodiler i vildskab, og håbede på at det ville stilne af til tirsdag.
Tirsdag morgen vågnede jeg, var døv på venstre øre, og hævet i venstre side af mit ansigt. Av av AV!

Åd endnu flere panodiler og et par ipren. Tænkte, at nu måtte jeg hellere tage til lægen. Lægen kaldte mig en idiot (fordi det sandsynligvis var min egen overdrevne brug af vatpinde i øret, der var skyld i hele affæren) og sendte mig videre til en ørelæge.

Den kvindelige ørelæge sugede mit øre (AV), stoppede vat i og dryppede med antibiotikadråber og så skulle jeg ellers have ny tid til dagen efter.

Jeg har aldrig oplevet noget, der gør så ondt før! Min dosis af ipren og pamol blev brugt på et halvt døgn, så jeg blev enig med mig selv om at spørge lægen om ikke jeg kunne få noget stærkere.

Seriøst, en ørebetændelse og jeg ser mig nødsaget til at plage om stærk smertestillende medicin hos lægen (var ved at tude på tredjedagen, da hun stadig nægtede mig andet end pamoler og ipren), men en fødsel kan jeg da snildt klare på to panodiler......

Hun forbarmede sig dog til sidst, og jeg fik nogen piller, der virker som ipren, de er bare mere potente (eller hvad man nu skal kalde det), men til gengæld måtte jeg så ikke spise ipren :( Hun ville ikke give mig andet, da vi så skulle ud i morfinlignende piller (øv).

Men fredag aften, efter jeg havde tudet en times tid, ringede Mandedyret til vagtlægen og sagde: Vi skal have noget, så vi kan "smertedække" hele døgnet. De udskrev en recept med det samme. Jeg vil dog give ørelægen ret, de morfinlignende piller virker ikke bedre mod smerten, til gengæld bliver man lidt underlig i hovedet og har nemmere ved at håndtere smerten.

Alt i alt så gik jeg til lægen nærmest hver dag den uge, blev sendt på sygehus i weekenden og havde min sidste tid hos ørelægen fredagen efter. Her fik jeg en høretest, der konkluderede jeg ikke kunne høre helt så godt på venstre øre som højre. Gad vide om det bliver bedre?

Så nu har jeg nærmest konstant en prop i øret, men er heldigvis smertefri og pillefri.

Jeg renser aldrig nogensinde mine ører igen med vatpind!!!!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar